Berrak Tüzünataç

Saturday, April 29, 2006

Fiziksel Avantajım Var

"Fiziksel avantajim var"

Kanal D'nin yeni dizisi "Odunc Hayat"ta Feyzan karakterini canlandiran Berrak Tüzünataç: "Organize İsler filminde gorsel olarak kullanildim. Sinema gorsel bir sey. Fiziksel avantajim var, bu bir gercek"

Bundan yaklasik 1,5 yil onceydi. Magazin dergilerinde isadami sevgilisi Volkan Buyukhanli ile fotografina rastladigimiz bir kiz, Elele dergisine kapak oluyordu. Elele'nin "Bu ismi cok konusacaksiniz" diyerek tanittigi Berrak Tüzünataç, gercekten de son aylarin en cok konusulan isimlerinden biri. Number 1 TV'de haber sunarak ekranlara, Yilmaz Erdogan'in "Organize İsler" filmindeki ufak roluyle de sinemaya adim atan Tüzünataç, son olarak Kanal D'nin yeni dizisi "Odunc Hayat"ta rol almaya basladi. Cetin Tekindor, Selda Alkor, Settar Tanriogen gibi onemli oyuncularla kamera karsisina gecen Tüzünataç, bu firsati iyi degerlendirmek istedigini soyluyor. Yine de oyunculukla ilgili kariyer planlari yapmiyor, "Simdilik deniyorum, memnun kaliyorlar" diyor.

"Odunc Hayat" dizisinde Feyzan rolunu canlandiriyorsunuz. Nasil biri Feyzan?
Feyzan ailesinin gozbebegi, daha once onlari hic hayal kirikligina ugratmamis, kredisi yuksek bir kiz. Ailenin onaylamadigi bir adama asik oluyor ama ailenin kiza kizmasi icin bir sebep yok cunku simdiye kadar hic hata yapmamis. O yuzden kimse mutlu olmasa da tolere ediliyor. Ama cuvalliyor. Cunku adam nikaha gelmiyor. Hayatindaki ilk buyuk terslik oldugu icin buna cok reaksiyon gosteriyor. İntihar tesebbusune kadar gidiyor. Fanus icinde buyutulmus bir kiz ve ciktigi anda da bocaliyor.

Feyzan karakteriyle aranizda benzerlik var mi?
Bana kiyasla cok dramatik bir karakter. Sevgilim gitti diye intihara tesebbus etmem. Ama mesela benim ailem de beni Feyzan gibi yetistirmeye calisti. Ben daha merakli ve isyankar ciktim, yirttim onu.

"Organize İsler" filmindeki rolunuz cok kucuk oldugu halde, filmde isminiz bircok onemli oyuncudan once geldigi ve film neredeyse sizinle ozdeslestirildigi icin cok elestiri aldiniz...
Daha cikmadan elestirildi. Cikinca neler olacagini merak ediyorum. Ne BKM ne de ben hicbir zaman cok onemli bir rolum oldugunu soylemedik. Bunu sisiren de basin, simdi elestiren de basin. Pompaladilar pompaladilar, sonra baktilar ki cok oldu, kim yapti bunu dediler. İlk sinema filmimde kucuk ama dikkat cekici bir rol verildi. Dikkat cekici cunku Cem Yilmaz'in sevgilisini oynuyorum.

Gorsel olarak kullanildiniz yani...
Evet ama sinema da gorsel bir sey. Fiziksel avantajim var, bu bir gercek.

Dis gorunusunuzun oyunculugunuzun onune gecmesinden korkmuyor musunuz?
Brad Pitt sendromu denilen bir sey var. Biz senelerce Brad Pitt'e bakmaktan, onun oynayabildigine inanmadik. Oyle bir guzelligim var demiyorum ama, yanlis anlasilmasin. Boyle bir zorluk olabilir ileride ama kirmaya calisacagim.

Oyuncu olmaya mi karar verdiniz yani?
Simdilik deniyorum, memnun kaliyorlar. İsteyerek, severek yapiyorum. Devaminin gelmesini de cok isterim. Ama bununla ilgili bir kariyer plani yapmadim.

Berrak Tüzünataç'in cok sisirildigini dusunuyor musunuz?
Evet ama kotu yonde. Beni cok abartiyor degiller. Yeni buldular beni, eskitiyorlar su anda. Eskitsinler de ben de rahatlayim. Alin istediginiz kadar yerden yere vurun. Cevremdekiler beni taniyor nasil olsa.

"Ailem basta hos karsilamadi"

Hic beklemediginiz sekilde gelisti olaylar, kendinizi bir anda kamera karsisinda buldunuz...
Guzelligi de bu bence. Bunu cok seviyorum. Hesap kitap olmayan, organize olunmayan seyleri daha cok seviyorum, daha cok inaniyorum. Zorlama olmamasi daha inandirici geliyor.

Tum bunlar olmasa Berrak Tüzünataç ne yapiyor olacakti?
Okuluma devam ediyor olacaktim. Okudugum bolumu cok sevmiyorum. İsletme okuyup ne yapacagim diyerek CNN Turk'e girmistim stajyer olarak. Ekonomiyle ilgili bir program hazirlayip sunabilirim diye dusunuyordum. Ama CNN Turk cok buyuk bir kadro. Orada bana guvenmeleri, sira vermeleri cok daha fazla zaman alacakti. Ben de cok tez canli bir insanim. Ne olacaksa, hemen olsun istiyorum.

Aileniz bu tercihlerinize ne diyor?
Bir seyler yapilmis, bir yol cizilmis. Bunu yapan kisi, onlarin cocugu ve bu durumdan memnun. İlk basta bir adaptasyon donemi oldu elbette. Ama artik bir sey demiyorlar. Baslarda hos karsilamadilar, cok da "Yasasin" demediler. Ama bu da benim hayatim neticede.

Berra Tüzünataç
Milliyet

0 Comments:

Post a Comment

<< Home